tirsdag 12. august 2014

Det Røde Huset Backyard Ultra

Dette løpet har ett annerledes løpskonsept. Hver hele time går starten for en runde på 6.5 km. Så lenge du stiller til start er du med. Orker du ikke mer tar du del i festen som er ved start/mål. For de fleste innebærer det en pause på 10-25 minutter mellom hver runde som man bruker til å få i seg næring og til å være sosial.

Jeg hadde som mål å løpe så lenge det var gøy, dog minst nok til at det ble ultra utav det.

Sånn ser det ut når det er gøy:
Stjålet fra Kondis.no. Fotograf: Runar Gilberg
Det var gøy veldig lenge. Beina kjentes likt ut hele tiden, litt tyngre i kroppen etterhvert, det skyldtes nok mest det harde programmet jeg har utsatt kroppen for i det siste.

Til slutt var det bare Ole Arne og meg igjen som startet på runde 11. Før start på runden anså jeg det for sannsynlig at det ble min siste, og underveis forsvant tvilen. Det var ikke gøy lenger. Det hadde riktignok sluttet å regne men underlaget var nå vått og glatt i tillegg til at det var så mørkt at hodelykt var nødvendig.

Jeg hadde ett fall underveis da venstrefoten plutselig forsvant til høyre. Utrolig nok uten å lande på en eneste stein eller rot. Tok det med veldig med ro videre oppover men holdt flere ganger på å snuble. Noen skade før PTL skulle jeg ikke pådra meg så avgjørelsen om å gi meg ble veldig enkel.

Ett fantastisk flott arrangement av Sharon. Dette er vel det eneste løpet jeg må ha med meg hvert år.

Kondis sin reportasje fra løpet her.


God trening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar