tirsdag 11. mars 2014

Uke 10 inkludert en tur til Skövde.

Uka oppsummert:

Med ett par netter på hotell og ett ultraløp denne uka så måtte jo bare vekta gå opp.
Treningsfri på tirsdag var ikke planlagt men når man glemmer vesentlige deler av treningsklærne hjemme, så blir det som det blir.

Skövde 6 timmars ble en test på langtur og ble så som så. I 27 km holdt jeg grei fart uten at det kostet meg all verden men da begynte jeg å kjenne at jeg manglet langturer. Satte ned farten litt og synes det fortsatt gikk rimelig greit. Passerte maraton rett under 3:48 og så for meg ett resultat rett under 65 km. Men en runde etter passering maraton så kjente jeg at muskelen i rumpa som har plaget meg en god stund nå ikke ville være med å løpe mer. Det var bare å kaste inn håndkleet, men siden jeg bare hadde 8 km frem til ett ultra-resultat så var det ikke snakk om å stoppe helt. Gikk og jogget svært sakte til jeg hadde passert 50 km. Det var nå fremdeles over en time igjen av løpet men nå var det ingen fornuftig grunn til å fortsette. En fordel med å slutte av før tiden er at det er varmtvann i dusjen og god plass i garderoben.

Turene til Skövde er bestandig koselig, masse kjentfolk å hilse på og noen nye bekjentskaper gjøres.

Etterhvert skal mengden helst opp i 100 km i uken og vekta under 70.

DatoVektLøpt
3. Mars75.0 kg11.17 km
4. Mars74.8 kg km
5. Mars kg10.00 km
6. Mars74.8 kg12.00 km
7. Mars 75.2 kg km
8. Mars  kg51.09 km
9. Mars76.3 kg km
Denne uken 1.1 kg84.26 km
Hittil i år-5.2 kg793.78 km

God trening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar