mandag 20. februar 2012

Bislett 50K, en løpsrapport.

Så var årets første ultraløp i havn. 50 kilometer under tribunene på Bislett. Min 35. ultra og 54. maratonnotering. Løpet var planlagt brukt som lang treningstur og det ble det. 4:25:54 på 50K og maraton passert på 3:42:50. Helt greit ut fra formen jeg er i nå, men allikevel langt unna det jeg burde kunne klare på distansen. Jeg har bedre passering av 50K under 100km løp enn dette. Det mest positive er at jeg rundet 3000 km løpt i ultraløp!!!

Jeg ble litt revet med i starten og startet raskere enn jeg hadde tenkt og klarte derfor ikke negativ splitt slik som planen var. Etter 35 km droppet hastigheten merkbart av seg selv. Merket at jeg kun har trent rolig hittil i år. Nå er det på tide å få inn litt kvalitet i treningen.

Kroppen var usedvanlig slapp dagen etter løpet og på årets 50. dag tok jeg årets 1. treningsfri. Vi sier at det var vel fortjent.

Det var godt å hilse på ultra-familien igjen, og som vanlig var arrangementet på Bislett helt topp. Allikevel tviler jeg på om jeg kommer til å løpe flere løp der. Det er fint lite som tiltaler meg ved å løpe inne i en tunell. Det blir fort varmt og ikke lufta er ikke noe spesielt god. I tillegg er det noe med lyset som jeg ikke klarer. Til høsten stiller jeg nok som funksjonær igjen under 24 timers løpet. Selv om ikke jeg klarer å løpe der er det jo mange som klarer det veldig godt og stemningen under løpet er jo magisk.

I dag har jeg løpt en liten tur på 45 minutter, litt vondt i ei tå og begynnende halsvondt gjorde at turen ikke ble lenger.

2 kommentarer:

  1. Fin gjennomkjøring, Ragnar :-)

    Ellers deler jeg dine vurderinger av å løpe under tribunene på Bislett. Supert å trene der på vinteren, men ultraløp er primært en utendørsidrett ;-)

    Skøvde?

    SvarSlett