søndag 25. mars 2012

Syk også denne uka.

Forrige uke hadde jeg to dager med sykdom men jeg var veldig optimistisk før denne uka da treningen i helgen var meget bra.

Dessverre startet denne uken med en dundrene hodepine, så  ille at jeg ikke orket tanken på å trene mandagen. Tirsdag, onsdag og torsdag fortsatte hodepinen men jeg fikk lagt inn noen rolige langturer. Hodepinen ble ikke verre av å løpe.
Hodepine
Fredag begynte det å bli bedre, men jeg nøyde meg fremdeles med rolig trening. Lørdag var formen endelig fin igjen og jeg feiret med noen små bakkeintervaller. Bakken min er bare 200 meter lang men selv lett jogg bringer pulsen opp i nærheten av makspuls. Bakken er bratt de første 100 m, deretter blir den bare brattere og brattere. 4 drag var alt jeg turte for å ikke ødelegge søndagens langtur.

Søndag var det på tide med funksjonærløp til påskemaraton. Tom-Rune og jeg løp i ett strålende vær i ett vakkert Drammen. Tom-Rune er fremdeles i opptrening etter diverse operasjoner så tempoet ble ganske lavt. Egentlig for lavt tempo, steget ble unaturlig og jeg fikk smerter under høyrefoten. Landet nok altfor mye på hæl i forhold til det jeg er vant med. Pulsen var behagelig lav underveis. Vi hadde en fin tur og klokket oss inn like under 4 1/2 time.

Ukestotalen ble like over 12 mil som er mer enn godkjent med en ufrivillig hviledag.

Neste uke håper jeg å passere 14 mil, da skal det løpes maraton både lørdag, søndag og mandag(uka etter).

God trening!!

1 kommentar:

  1. God bedring Ragnar! Måtte smerten under foten ikke være av noen ille eller farlig art. Det er IKKE bra å løpe for sakte på korte løp som maraton.

    SvarSlett