onsdag 25. april 2012

Etter TEC

Jeg angrer fremdeles ikke på at jeg sto av etter bare 50 miles i Täby. Fortsatt overbevist om at avgjørelsen var riktig.

I dagene etterpå var beina veldig fine og jeg vurderte faktisk en løpetur mandagskveld etter at jeg kom hjem fra Sverige, men tok til fornuft. Der sluttet også fornuften. De neste 5 dagene klarte jeg å legge inn blant annet 3 kvalitetsøkter. Dette tror jeg ikke var veldig lurt, jeg har nok sluppet skade, men effekten er heller tvilsom.
Jeg skylder i hovedsak på to ting. Selv om beina har vært fine så har jeg glemt at jeg tross alt løp 8 mil og at det er en ganske stor belastning også på resten av kroppen. Grunn nummer to er denne:
Garmin forerunner 910XT
Den lå å venta på meg når jeg kom hjem fra Sverige. Alltid gøy med nytt leketøy og den inspirerte nok litt i overkant. Min gamle garmin 305 begynte å få vel dårlig batteri og holdt såvidt en maraton. Jeg kunne nok klart meg med en 310, men det er rart med det. Siste modell er nå engang siste modell. Så langt er jeg veldig godt fornøyd.

Selv om det ble endel hardtrening så endte uka med årsverste i antall km. Kun 73 av dem.

Nå roer jeg helt ned og samler overskudd til Ringerike Ultra Festival på lørdag, der jeg er påmeldt til 6 timers. Dersom kroppen er fin så gir jeg gass og satser på å komme over 70km.


4 kommentarer:

  1. Cool gadget! Kan jeg spørre om man kan legge inn GPS-koordinater på den, som man kan med 305'n? mark location ...>

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette er en funksjon jeg ikke har brukt så jeg måtte sjekke bruksanvisningen. Svaret er; Ja, det kan du.

      Slett
  2. Lycka till! Jag håller tummarna för 70+!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Har ett snev av influensa eller en annen styggedom, så jeg er nøktern optimist.

      Slett