tirsdag 8. mai 2012

Jeg har en plan

Det vil si, planen begynner å ta form. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve å komme meg over 200 km på ett 24 timersløp. Jeg vil ikke innendørs igjen, og har ikke hatt lyst til å gjøre det på bane. Nå har jeg ikke funnet noen løp som har passet meg, så jeg har bestemt meg for å fire på kravene og gå for ett baneløp. Dermed blir det 24 timersløp i Skövde i slutten av august som blir hovedmålet for sesongen. Tilbudet fra Geir Frykholm om support under løpet ble avgjørende. Han skulle uansett supportere Kjetil Raaen og mente han kunne klare en til.

Andre løp jeg planlegger:

Kickmaster ultra 50 km 13/5
NM 100 km 26/5 - må kjenne på kroppen hvor aktuell denne er.
Kristins runde 50 miles 9/6
Oslo maraton 22/9 dersom jeg får løpe som fartsholder igjen.

Årets dårligste uke.

Forrige uke ble årets desidert dårligste med kun 62 km, årsaken er selvfølgelig behovet for restitusjon etter Ringerike ultrafestival. 4 uker på rad nå under 100 km, men slik blir det når løpene kommer tett. Nå gjelder det å få inn mye mer mengde og satser på å komme godt over 100 km denne uka.

Løpekamera

Det er vel ingenting som heter det, men jeg har kjøpt meg ett lite kamera til å ha med på løpeturer. Mobiltelefonen min er alt for stor for løpeturer(Samsung Galaxy Note).

Valget falt på dette:
ST30 fra Samsung
Jeg gikk for størrelse og pris. 399,- hos Komplett, mindre enn ett kredittkort og bare 110 gram.

Det å holde utkikk etter mulige motiv og av og til stoppe for å ta bilder er en fin måte å holde farten nede under langturer.

Noen eksempler fra gårsdagens løpetur:

Jotun

Fra Framnes mot sentrum

Fra sentrum mot Framnes

En bytur kan resultere i mange behov.

Kosetur i kveldssol(Jeg har bakke opp til huset derfor blir pulsen høy på slutten).

Helt greie bilder til den prisen :)

God trening

5 kommentarer:

  1. Det er utrolig viktig med support på 24t. Jeg/vi hadde Peter T med oss store deler av 24t i Espoo i fjor. Jeg tror det var avgjørende for at jeg satte min pers der.
    Har tenkt og foreslått for enkelte: Vi kan vurdere å la det gå på rundgang å "delta" som "hjelpemann". En gang meg og en annen gang deg.... Da må selvsagt hjelpemannen være der like mye for alle som løper. Og det bør ikke være over 3 løpere - helst bare 2. På Bislett skal vi kanskje løpe de fleste av oss??

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt klart at god support kan gi mange ekstra km. Kommer jeg over 200km, regner jeg med at det blir mitt siste 24 timers(men er ikke uvillig til å stille som support en gang). Bislett skal jeg være med å arrangere.

      Slett
  2. Syntes du har en bra plan Ragnar, like bra som forventet :) Tror ikke det blir Hadeland på meg i år. Men håper vi sees i løpet av sesongen.

    Per Audun : Bruker du "snøgramasjer" for å unngå stein i skoen ? La merke til de på RUF.

    -Løpe langt med et smil om munnen-

    SvarSlett
  3. Kan jeg spørre deg om du får lyd fra kameraet når du spiller av video? Uten å måtte overføre til pc ...

    SvarSlett