søndag 17. februar 2013

Bislett 50K, sesongen 2013 endelig i gang.

Etter fjorårets løp hadde jeg ikke troen på at jeg kom til å løpe inne på Bislett igjen. Men jeg er ikke noe flink til å løpe skikkelige langturer alene, og slett ikke på vinteren. Så dette var en fin mulighet til å få en ordentlig langtur i godt selskap.

For å slippe å tenke på parkering så valgte jeg å ta toget. Jeg bor bare 1 km fra jernbanestasjonen og med 1,5 km fra Nationaltheateret til Bislett så er det en grei rusletur før og etter løpet.

Vel fremme på Bislett en og en halv time før løpet. Godt å ha god tid og mulighet til å prate med alle kjente.

Sharon og Anne-Britt deler ut startnummer.

Løpsgeneral Geir Frykholm har full kontroll
Speaker Heming Leira kjører Hangout før start, her med Tomas Pinås
Gutta boys i garderoben før løpet. Tom-Rune Bertelsen og Tor Arne Stjern.
Målet med løpet var som sagt en rolig langtur. Med startnummer på brystet blir det som oftest ikke så veldig rolig. Jeg hadde funnet frem pulsbeltet for første gang i år og tenkte å bruke det som indikator. Fant en passelig marsjfart, ca. 2:40 på runden(som tilsvarer 4:53 pr. km) og puls 10-15 slag under maratonpuls. Dette fungerte veldig greit i ca. 35 km men da begynte de manglende langturene å gjøre seg gjeldene. Siden det ikke var meningen å gå i kjelleren, så lot jeg farten gå ned. Er egentlig overrasket over at det gikk såpass lett, hadde sett for meg en sluttid rett under 4:30, når det da ble 4:14 så må jeg være fornøyd. Maraton ble passert på 3:31:24, ikke ille det heller. 4:14:05 viste seg faktisk å være personlig rekord. Men jeg hadde vel ca. 4:03 når jeg passert 50 km under Ringerike 6 timers i fjor.

Godt å være i gang med sesongen. Neste løp er førstkommende lørdag med trailmaraton i Danmark. Det gleder jeg meg til. Må vel få meg en løpetur ute til uka, all løping hittil i år har foregått innendørs.

God trening

2 kommentarer:

  1. Vel løpt Ragnar ! Du har vært ute en vinterdag før;-) Håper vi sees på minst et løp i år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Ståle. Det håper jeg også. Håper det snart er slutt på "tullet" for din del.

      Slett