onsdag 13. februar 2013

Det nærmer seg sesongstart. Planer for 2013.

Tre dager igjen til årets første løp. 50 KM innendørs på Bislett. For meg betyr dette løpet kun en rolig langtur i godt selskap. Sikter inn på en sluttid rundt 4:30.

Treningen så langt i år har vært omtrent som jeg hadde håpet på. 9-10 mil i uka. Litt mindre enn i fjor. Hittil har det bare vært mølleløping. Jeg er ikke noe særlig begeistret for vinteren, den kan jeg veldig godt klare meg uten.

Jeg er påmeldt 8 løp hittil. 2 i Norge, 2 i England, 3 i Danmark og 1 i Frankrike. 6 turer til utlandet på blokka så langt. Det kan godt hende det blir flere.
Løpene jeg er påmeldt til ser du i kolonnen til venstre.

Det er også mange spennende løp i Norge.

Følgende norske ultraløp er under vurdering:

Kickmaster Ultra
For: Nært og rimelig.
Mot: Løpt før, bare en uke etter Hammer Trail.
Kanskje som rolig langtur.

VUC
For: Nært og ganske rimelig.
Mot: Løpt løpet før, ikke så spennende terreng.
Får se an form og lyst.

Bø Ultra
For: Nytt, spennende. Relativt nært og ganske rimelig. God trening til UTMB.
Mot: Egentlig ingenting.
Svært sannsynlig.

MMC
For: Nydelig natur, god trening til UTMB.
Mot: Ganske kostbart. Løpt løpet før.
Ganske tvilsomt, men vi får se.

Hornindal rundt.
For: Flott natur, god trening til UTMB, hatt lyst til å løpe dette løpet lenge.
Mot: Ikke så mye
Sannsynlig

Kristins runde.
For: Relativt nært og rimelig. Koselig løp. Løpte førsteutgaven, hadde vært ok å fått med seg siste.
Mot: Løpt løpet før.
50/50

Røde Huset Backyard Ultra
For: Nært og rimelig. Sosialt.
Mot: Løpt det før.
Sannsynlig

Telemarks Tøffaste
For: Nytt spennende, flott natur.
Mot: Helga etter UTMB
Tvilsomt

De andre norske ultraløpene er uaktuelle, i hvert fall i år.

Ellers vurderes andre løp i inn og utland. Har stor tro på at dette blir ett kjempegøy løpsår.

God trening.

2 kommentarer:

  1. Inget lopp i Sverige? :-( Min klubb arrangerar Borlänge Ultra 6h. Kanske ett träningspass med goa och glada vänner? http://www1.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_452721/cf_87178/2013_inbjudan_ultra.PDF

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg hadde 7 løp i Sverige i fjor, men i år ser det dårlig ut. De fleste som er aktuelle kommer for tett på andre løp jeg har planagt. Borlänge kommer 2 uker etter ett 100 miles løp, så det spørs hvor fort jeg kommer meg etterpå. Kanskje ta det som nedjogg?

      Slett