onsdag 1. januar 2014

Løpsplaner for 2014

I god tid før 2013 var ferdig så var jeg påmeldt det jeg trenger av løp for 2014. Det blir nok noen maraton og kortere ultra i tillegg som trening.

Det løpet jeg ble påmeldt først av disse er det som har lagt premissene for resten. Løpet går i månedsskiftet september/oktober og er noe av det sprøeste jeg har funnet på. 661 km langs Tysklands lengste sammenhengende tursti, Goldsteig. 19000 høydemeter på kjøpet og en tidsfrist på 192 timer. Opprinnelig var det 40 plasser og disse ble tatt ganske raskt, de har åpnet for flere påmeldinger og stenger den 31.01.14 dersom det er noen andre som vil være med. Løpets hjemmeside er her.

Så hvordan trener man mot noe sånt? Jeg vet ikke, men herding i for av lange løp høres ikke feil ut for meg. Så derfor blir det først 4 måneder men trening, der også styrketrening blir viktig. Jeg må også ned i vekt igjen. Jeg går alltid opp i perioder med mindre løping. 1. Januar stod vekta på 81.5kg, denne skal helst under 70 før første løp.

2. Mai braker det løs med Salomon Hammer trail 100 miles på Bornholm, deretter Thy Ultra 100 miles den 7. juni og GAX 100 miles 12. juli. 5 uker mellom hvert av disse løpene og så er det 6 1/2 uke til PTL under UTMB uka. Løpet starter 25. august og er 306 km med 28000 høydemeter sammen med Sharon og Jard. 141 timer er tidslimiten her.

Håper inderlig at jeg klarer å bli skadefri og klarer å komme meg i den formen jeg trenger for å kunne gjennomføre dette. Det skal uansett bli gøy å prøve.

God trening og godt nyttår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar