søndag 13. mai 2012

Kickmaster Ultra i bilder

Så var Hytteplanken i boks. 3 ultra på norsk jord. Det var stort sett det som var positivt for min del i dag. Siden jeg har slitt med restitusjonen etter Ringerike 6 timers så var planen i dag bare en rolig langtur. Rolig langtur ble det, men mye tyngre enn det burde ha vært. Godt jeg hadde med meg kamera, det ga meg anledning til å stoppe opp litt nå og da. Nå er planen å hvile meg i form, tidligste tidspunkt for en løpetur er 17. mai, kanskje blir det enda senere.

Dagen  var nesten perfekt for løping. Fin temperatur, men vi fikk litt vind etterhvert. Ikke så mye at det var veldig plagsomt.

Den første jeg møtte på var Eva Lundby, og det var gode nyheter for det betydde at Arne var i gang med maraton igjen etter ett år med sykdom og mange operasjoner.
Eva Lundby, alltid smilende.
Arrangør Tom-Rune Bertelsen var selvfølgelig på plass og hadde alt klart.
Tom-Rune
Tom-Rune er som vanlig alt for imøtekommende når det gjelder mulighet for tidligstart. En ting er de som startet nøyaktig en time før, men Tor-Rune lar folk få starte omtrent når de ønsker det, både en og en halv time før og femti minutter før ordinær start. Han fikk svi litt for det selv siden han hadde ett svare strev med å notere riktige tider på disse.

Tidligstartfeltet før start.
Og her forsvinner de avgårde.
Vi andre hadde litt bedre tid på å bli klare og prate litt med gamle kjente før start.
Egne depoter gjøres klar.
Sekretariatet.

Småprat.
Mens vi venter på å starte er det noen av tidligstarterne som kommer inn til runding.


Hovedfeltet gjør seg klar til start.



Hovedfeltet.
 Det som normalt skjer er jo at Gjermund Sørstad stikker av og så ser man ikke mer til han før man blir tatt igjen med en runde. Første runden ble ikke helt normal. Mesteparten av hovedfeltet holdt seg samlet i ett rolig tempo, jeg tror de var litt usikker på ruta og valgte å holde følge med meg som kunne den. Kun Einar Cyvin gitt i ett tidlig brudd, men han turte ikke stikke lenger fra enn at jeg kunne rope til han når han holdt på å løpe feil. Bruddet ble kjørt inn ganske raskt av ett fint samarbeidende hovedfelt. Etter å ha geleidet alle rundt en runde, slapp jeg meg ned og hadde hyggelig følge med Jan Olav Dagsvik det meste av løpet. Han hadde perset med 1:29 og noe på halvmaraton under Gøteborgsvarvet dagen før å tok det klokelig med ro i dag.

Noen bilder av de andre løperne tatt underveis:

Løpets vinner Lars Christen Dørum

Gjermund Sørstad stod av etter maraton p.g.a. lett forkjølelse.

Hovedfeltet.

Løpets nr. 2 og 3. Per Audun Heskestad og Einar Cyvin. Den gale mannen til høyre.

Eirk Nossum ute og testet sko før Trondheim - Oslo om en god måned.


Jan Olav Dagsvik. Her har han stukket av fra meg.



Maraton nr. 699


Jeg kom inn til runding for siste gang ikke så veldig lenge etter at løpet var avgjort og fikk tatt ett bilde av seierspallen:
Per Audun nr. 2 3:59. Einar nr. 3 3:59 og Lars Christen nr. 1 3:51


Løpet starter gjennom elveparken til vi snur og løper tilbake på asfalt. Noen bilder fra løypa.
Ikke nødvendigvis i riktig rekkefølge.





















Alfalten på tilbaketuren ble ikke like fin på bilder så resten av løypa dropper vi. Vakker løype ikke sant, nå kan alle som ikke ble med bare angre. Vi fikk se alt dette 12 ganger!!!

Jammen har ikke undertegnede også lurt seg med på ett bilde.

Tilslutt var alle enige om at det hadde vært en fin dag.

Tiden min lurer du på? OK, da: 4:34, en fin langtur.

God trening.

1 kommentar: