torsdag 31. mai 2012

Tidsklemmetrening

Noen dager er det tyngre enn andre å komme seg ut å få løpt en tur. I dag var en av disse dagene. Litt trøtt, litt sliten og ganske umotivert. I tillegg regnet det ute. Mens jeg vurderte frem og tilbake hva jeg skulle gjøre så holdt tiden på å gå fra meg og jeg hadde kun en liten time til rådighet. Det var bare å komme seg i tøyet å ta tidsklemmeøkta. Som for meg betyr 4X4 intervaller på mølla. Kjapp og effektiv trening.

Det diskuteres mye om hvilken form for intervalltrening som er best. For og imot 4X4, for og imot andre typer intervaller. Hele den diskusjonen bryr jeg meg ikke om i det hele tatt. Det kan godt hende at det finnes mye bedre måter å trene på.

Jeg bruker 4X4 fordi:
1. Det virker. Om noe annet virker bedre, hva så.
2. Jeg liker det. Veldig viktig.
3. Det er kjapt og greit. Tar ca. en halvtime.

Det er sjelden jeg ikke klarer å klemme inn denne økta i ett stramt program :)

God trening!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar