mandag 21. mai 2012

Konkretisering av planer.

Første skritt har vært å identifisere aktuelle løp. Jeg har sett på hundrevis av kandidater og har blitt enig med meg selv hvilke som er aktuelle i år.

Jeg bestemte meg for ett hovedmål for sesongen, og det ble 24 timers i Skövde 24. august.
Trening og løp i tiden frem til da er med dette målet for øyet.

Siden jeg ikke liker å løpe de lange langturene(over 2,5 timer) alene, så får jeg disse inn i løp i stedenfor.

Kabalen begynner å gå opp, så i dag har jeg sendt inn, og betalt, påmelding til følgende løp:

Hovedmålet: 24 timers i Skövde.
Kristins Runde, 50 miles i nordmarka.
Jeg har også sørget for å legge inn en tur til Danmark og meldt meg på Quattromarathon som er 4 maraton på 4 dager fra 21. til 24. juni.

I juli håper jeg å få inn ett par fjellultra men her har ikke feriekabalen godt opp enda.

Den øvrige treningen blir tatt som den alltid har blitt, etter innfallsmetoden. Fokus på å øke mengden, og å få inn mer kvalitet. En vanskelig balansegang som medfører at jeg må bli flinkere til å løpe rolig på langturene.

Jeg var litt redd for at Hadeland maraton hadde gått litt for fort, men dagens treningstur gikk meget rolig og med meget tilfredsstillende lav puls, så det ser ut til å ha gått bra.

Til helgen stiller på sprintløp. 10 km under Sandefjordløpet. Tenk å ville seg selv så vondt.

God trening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar